Published by RinduKu under on 5:15 PM
> > > > > Di riwayatkan bahawa pada suatu hari Rasulullah S.A.W sedang duduk bersama para sahabat, kemudian datang pemuda Arab masuk ke dalam masjid dengan menangis. Apabila Rasulullah S..A.W melihat pemuda itu menangis maka baginda pun berkata, "Wahai orang muda kenapa kamu menangis?" Maka berkata orang muda itu, "Ya Rasulullah S.A.W, ayah saya telah meninggal dunia dan tidak ada kain kafan dan tidak ada orang yang hendak memandikannya. " Lalu Rasulullah S.A.W memerintahkan Abu Bakar r.a. dan Umar r.a. ikut orang muda itu untuk melihat masalahnya. Setelah mengikut orang itu,maka Abu Bakar r..a dan Umar r.a. mendapati ayah orang muda itu telah bertukar rupa menjadi babi hitam, maka mereka pun kembali dan memberitahu kepada Rasulullah S.A.W, "Ya Rasulullah S.A.W, kami lihat mayat ayah orang ini bertukar menjadi babi hutan yang hitam." Kemudian Rasulullah S.A.W dan para sahabat pun pergi ke rumah orang muda dan baginda pun berdoa kepada Allah W.T, kemudian mayat itu pun tukar kepada bentuk manusia semula.Lalu Rasulullah S.A.W dan para sahabat menyembahyangkan mayat tersebut.

> > > > > Apabila mayat itu hendak dikebumikan, maka sekali lagi mayat itu berubah menjadi seperti babi hutan yang hitam, maka Rasulullah S.A.W pun bertanya kepada pemuda itu, "Wahai orang muda, apakah yang telah dilakukan oleh ayahmu sewaktu dia di dunia dulu?"

> > > > > Berkata orang muda itu, "Sebenarnya ayahku ini tidak mahu mengerjakan solat." Kemudian Rasulullah S.A.W bersabda, "Wahai para sahabatku, lihatlah keadaan orang yang meninggalkan sembahyang. Di hari kiamat nanti akan dibangkitkan oleh Allah S.W.T seperti babi hutan yang hitam."


> > > > > Di zaman Abu Bakar r.a ada seorang lelaki yang meninggal dunia dan sewaktu mereka menyembahyanginya tiba-tiba kain kafan itu bergerak. Apabila mereka membuka kain kafan itu mereka melihat ada seekor ular sedang membelit leher mayat tersebut serta memakan daging dan menghisap darah mayat. Lalu mereka cuba membunuh ular itu. Apabila mereka cuba untuk membunuh ular itu, maka berkata ular tersebut, Laailaaha illallahu Muhammadu Rasulullah, mengapakah kamu semua hendak membunuh aku? Aku tidak berdosa dan aku tidak bersalah. Allah S.W.T yang memerintahkan kepadaku supaya menyeksanya sehingga sampai hari kiamat."

> > > > > Lalu para sahabat bertanya, "Apakah kesalahan yang telah dilakukan oleh mayat ini?" Berkata ular, "Dia telah melakukan tiga kesalahan, di antaranya;

> > > > > > > > > > > > 1. Apabila dia mendengar azan, dia tidak mahu datang untuk solat.

> > > > > > > > > > > > 2. Dia tidak mahu keluarkan zakat hartanya.


> > > > > > > > > > > > 3. Dia tidak mahu mendengar nasihat para ulama.


> > > > > > > > > > > > Maka inilah balasannya".


JIKA ANDA TIDAK KEBERATAN , FORWARD LAH CERITA KEPADA TEMAN TEMAN MU, KERANA SESUNGGUHNYA ILMU YANG BERMANFAAT ITU , AKAN ABADI JIKA DIAMALKAN.

Published by RinduKu under on 9:50 PM

KEMATIAN PELUKIS KARIKATUR NABI MUHAMMAD S.A.W..

The artist who drew the pictures of the Prophet Mohammed (S.A.W) has died in afire. He was burned alive. Denmark governmen t is hiding the news from the public and everyone has to know. Plz spread this... . (Its the price one must pay 4 the insult of Allah's Prophet) Forward this to as many people as you can... Are you going to forward this or delete it? Just remember Allah is watching you if you love Allah then send this to everyone on your list because you have open this.

Bahaya betullah...

Published by RinduKu under on 3:13 AM
-write 'makkah' but dont write 'mecca' coz 'mecca=house of wine'...

- write 'muhammad' dont write 'mohd' coz 'mohd=dog with a big mouth'...write allah s.w.t' dun '4jji' coz '4jji' = for judas jesus isa almasih...send this to all musilm..

- prkataan BYE adlh jarum sulit kristian yg BERMAKSUD dibbwh naungan pope..JGN gnekn A'KUM sbb ia BERMAKSUD binatang dlm bhs yahudi..SEMEKON plak brmksd celaka kamu..jd GUNAKAN prkataan SALAM as a singktn bg assalammualaikum...tlg foward pd umt islam yg laen..UTK ELAKKN DARI DIRI BUAT DOSA YG XDISENGAJAKN..

-TOLONG SEBARKAN..klu nk beli alquran..yg dicetak edisi bru..hati2..cuz ade yg palsu 1-surah al iman 2-surah al wasaya 3-al tajasud n 4-al muslimoon..JGN sesekali LAYARIhttp://www.thequran.com......... coz sume isi laman tu palsu..SEBARKAN JIKA ANDA SUME SAYANGKAN ISLAM..

Bahaya Kartun Pokemon

Published by RinduKu under on 3:05 AM



BAHAYANYA KARTUN POKEMON.POKEMON dan BINATANG2 yang ade dalamnya?POKEMON bermaksud saya yahudi,
PIKACHU bermaksud jadilah seorang yahudi,
CHARMANDER bermaksud ALLAH itu lemah(nauzubillah)

Tolonglah SEBARKAN kepada rakan2 chat korang semua......> Protect Our Population Of Islam.... sumer org yg ade yahoo messenger (ym), tolong jangan add org yg id die macam ni: anamuslim_cute_ 97@yahoo. com die cuba nak murtadkan org Islam. tolong forwardkan mesej ni kepada sumer org Islam!!! (kalau rase sayang ngan org Islam la!!!!!!. kalau tak sayang, x payah forward!!!) Salam

Presentation for My Artwork....

Published by RinduKu under on 11:29 AM

Kiamat...

Published by RinduKu under on 6:59 PM
KIAMAT akan SEGERA TIBA dan batu bintang akan terbit, AL QURAN akan hilang dan matahari akan dekat diatas kepala, saat itulah manusia akan panik".Itulah akibat dari kelakuan mereka yang selalu menuruti HAWA NAFSU dalam jiwa. Dan Barangsiapa yang menyebarkan ayat ini kepada teman-teman atau Masyarakat Islam sekitarnya.. " SEBARKANLAH AJARANKU WALAU SATU AYAT PUN" (Sabda Rasulullah S.A.W) "Nescaya ALLAH S.W.T memperbaiki bagimu amalan- amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati ALLAH S.W.T dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar

Bahaya Mazhab Kristian yang seakan sama dengan islam...

Published by RinduKu under on 6:56 PM
Bahaya mazhab Kristian yg 'mirip' Islam - gambar BAHAYA BETUL.. Bahaya mazhab Kristian yg 'mirip' Islam - gambar Sebuah sektsa dalam agama Kristian, cara peribadatannya hampir sama dengan Islam. Sukar membezakan kristian gaya baru? Saat Maghrib telah tiba. Belasan orang di Hotel Sahid Surabaya itu bergegas sholat. Semuanya berkopiah dan dipimpin seorang imam. Jangan keliru,mereka bukan kaum Muslimin yang sedang menunaikan kewajiban sholat Mahgrib. Mereka adalah jamaah Kristian Ortodok , sebuah sektsa dalam agama Kristian. Boleh jadi, orang awam akan terkeliru sebab , sektsa ini memang sangat mirip Islam.Bukan saja asalnya serumpun,Timur Tengah, tapi juga ritual dan tatacara peribadatannya nyaris sama.Tengoklah saat mereka sholat. Selain berkopiah dan dipimpin seorang imam,bila berjamaah,juga memakai bahasa Arab. Rukun sholatnya pun hampir sama. Ada ruku' dan sujud. Bezanya,bila kaum Muslimin diwajibkan sholat 5 kali sehari,penganut Kristian ortodok lebih banyak lagi, 7 kali sehari setiap 3 jam; masing-masing dua rakaat. Mereka menyebutnya:
> > > > > > > > > > sa'atul awwal (fajar/shubuh)
> > > > > > > > > > sa'atuts tsalis(dhuha)
> > > > > > > > > > sa'atus sadis (dhuhur)
> > > > > > > > > > sa'atut tis'ah (ashar)
> > > > > > > > > > sa'atul ghurub (maghrib)
> > > > > > > > > > sa'atun naum (Isya'), dan sa'atul layl (tengah malam).
> > > > > > > > > > Hal yang sama juga pada amalan puasa. Puasa wajib bagi orang Islam dilakukan selama sebulan dalam setahun, dikenal dengan shaumu ramadhan. Sedang pada Kristian ortodok disebut shaumil kabir (puasa 40hari berturut-turut) yang dilakukan se kit ar bulan April. Jika dalam Islam ada puasa sunah Isnin - Kamis, pada kristian ortodok dilakukan pada Rabu dan Juma'at, dalam rangka mengenang kesengsaraan Kristus. Selain sholat dan puasa, jamaah Kristian ortodok juga mengenal zakat. Zakat, dalam ajaran Kristian ortodok, adalah satu persepuluh dari pendapatan
> > > > > > > > > > Gambar2 ajaran kristian ortodok yg mungkin anda keliru.... jadi berhati2laaaa kit a tentang ajaran kristian ortodok... hebah kan laaa pada kawan2 kit er...Yang pasti....... .... ini bukan ayat al-Quran.... . Semoga kit a semua berhati2.... . jangan sampai terbeli....dan digantung di rumah kita.Sebarkanlah supaya semua teman2 kit a maklum. Tolong Baca.Jangan biarkan kita di perbodohkan oleh org2 KAFIR....... ...... Perhatian Kalu ternampak penghujungnya ditulis Surah Injilu Matay terus reject...

Published by RinduKu under on 6:53 PM

Cara @langkah2 mendaftar tv channel astro dlm Handphone 3G(Maxis)...

Published by RinduKu under on 6:41 PM

My New Handphone...5200

Published by RinduKu under on 7:59 PM
Nokia Model: 5200



Key Features Fast and easy access to the stereo FM radio and music player with a dedicated key Distinct, user-friendly slide design Snap up cool moments with the VGA camera with 4x digital zoom Share music conveniently and wirelessly with Bluetooth and infrared technology 128 x 160 pixels 262,144 colors true color CSTN display

Full Specifications
Operating Frequency EGSM 900 / 1800 / 1900 MHz
Dimensions Volume: 85 cc Weight: 104.2 g Length: 92.4 mm Width: 48.2 mm Thickness (max): 20.7 mm
Display 262,144 colors Active CST QVGA 128 x 160 pixels display
User Interface S40 user interface Dedicated key for access to the FM-radio Dedicated key to FM Stereo radio that becomes key to music play when a microSD card is inserted User configurable right soft key and GoTo menu Side volume keys also used as zoom keys when camera is activated
Imaging Integrated VGA camera with up to 4x digital zoom Dedicated camera button Video recorder Standard and portrait modes Landscape camcorder and video player Download and upload images and video sequences Fun frames and programmable white balance for camera
Multimedia Visual Radio: Listen to music and interact with your favorite radio stations Find out what song is playing, who sings it, and other artist information Download the songs you buy direct to your phone Playback for the following video formats: 3GPP Integrated FM radio New S40 music player Integrated music player for MP3/AAC/M4A/eAAC+/AAC/SpMidi format Stereo FM radio working with headset plugged to the phone
Memory Functions Combo memory with 32 MB flash and 16 MB RAM Hot swapable slot for microSD memory card Options to expand up to 2 GB with microSD card
Messaging Multimedia messaging: MMS for creating, receiving, editing, and sending videos and pictures with AMR voice clips (with up to 300 KB) Email: Supports SMTP, POP3, IMAP4, and APOP protocols. Support for attachments (view jpeg, 3gp, MP3, .ppt, .doc, excel, and .pdf files) Text messaging: Supports concatenated SMS, picture messaging, SMS distribution list Audio messaging: Record your own voice message and send to compatible devices Instant Messaging and Presence-enhanced contacts
Games 3D Snake, A puzzle / adventure genre game
Applications Java™ MIDP 2.0 Pre-installed Java™ applications Over-the-air (OTA) download of Java™-based applications and games
Ringing Tones 64-chord/voice polyphonic MIDI ringing tones True Tones Supported file formats: MP3, True Tones, 64-chord/voice polyphonic MIDI ringing tones MIDI ringtones Video ringtones Alert and gamimg tones with support of 64-chord/voice polyphonic MIDI ringing tones
Connectivity Bluetooth Support Bluetooth stereo headset (A2DP) to transfer a high-quality stereo audio stream wirelessly Bluetooth stereo audio Infrared (IR) Remote over-the-air (OTA) synchronization with SyncML Local/remote synchronization with PC using PC Suite Mini USB connector New 2.5 mm Nokia AV connector
Browsing xHTML over TCP/IP Full OMA Digital Rights Management 2.0 for content protection - including forward lock for content protection, combined delivery, separate delivery and superdistribution Smart content download - OMA DRM 2.0
Data Transfer GPRS: multislot class 10 EGPRS: multislot class 10 HSCSD (High-Speed Circuit-Switched Data)* / CSD (Circuit-Switched Data) for browsing and as data modem
*Please note that these services require network support
Call Management Speed dialing Logs: Keeps lists of your dialed, received, and missed calls Automatic redial Call waiting, call hold, call divert, call timer Any key answer
Push to talk over Cellular (PoC)* Push to talk over cellular network
*Please note that this service is operator dependent
Digital Services Java™ applications available from Nokia Software Market Over-the-air (OTA) downloading: MP3 ringing tones, MIDI ringing tones, video ringing tones, true tones, themes, wallpapers, screensavers 3GPP streaming services Exclusive UI themes including animated wallpapers, screensavers, color schemes and ringing tones
Voice Features Voice commands Voice recorder Integrated handsfree speaker
Personal Information Management (PIM) Alarm clock Reminders Stopwatch Calculator Calendar To-do-list Notes
Other Features Internal antenna Animated color screensavers Changeable color themes, user defined themes Native e-mail client with attachments Plug and play mobile services
Sales Package Contents Nokia 5200 phone Nokia Battery BL-5B Nokia Standard Charger AC-3 Nokia Stereo Headset HS-47 CD-ROM (Region dependent) User Guide


Published by RinduKu under on 7:53 PM

My New Handphone...

Published by RinduKu under on 7:09 PM
Nokia Model: 5610 XpressMusic


Key Features Cutting-edge, media-centric design with 2.2" scratch-resistant window Iconic Music Slider Key for unique sliding user interface access to music Crystal clear Hi-Fi audio enabled by dedicated audio chip 3G for fast downloads and video calls 3.2 megapixel camera with autofocus and dual LED flash Fun applications to stay connected and explore Web 2.0
Operating Frequency Quadband GSM 850/900/1800/1900 MHz Dualband WCDMA 850/2100 MHz

Dimensions Volume: 75 cc Weight: 111 g Length: 98.5 mm Width: 48.5 mm Thickness: 17 mm
Display2.2’’QVGA, 240 x 320 pixels, 16 million colors display Active display area: 33.5 x 44.7 mm Ambient light sensor to optimize display brightness and power consumption
User Interface S 40 user interface, 3rd edition 5-way navi key, two soft keys, send and end keys Side volume keys with zoom functionality 2-way spring loaded Music Slider music key Organic user interface Active standby screen Context dependent Music Slider light Nokia sensor
Imaging Integrated VGA 3.2 megapixel camera with auto focus and up to 8x digital zoom Sequential shots Dedicated 2-step captre key Macroshot, landscape mode Image Formats Support: JPEG, GIF Secondary QCIF camera for video calling (15 fps) Video: Video recording, streaming and playback in VGA, QVGA and QCIF formats with sound Video recording in VGA (15 fps), QCIF (30 fps) with 4x smooth zoom in H.263 and MPEG-4 in .3gp format Video streaming in QVGA (15 fps) for H.263 and MPEG-4, QCIF (15 fps) for H.264 Video playback in QVGA (30 fps), VGA (15 fps) and QCIF (15 fps)
MultimediaVisual Radio*: Listen to music and interact with your favorite radio stations Find out what song is playing, who sings it, and other artist information Enter contests and answer surveys, vote for your favorite songs Download the songs you buy direct to your phone Playback for the following video formats: H.263, H.264, MPEG-4 Stereo FM Radio** Integrated music player for MP3, MP4, AAC, AAC+, eAAC+, AMR-NB and WMA formats DAC33 Audio chip for better audio and longer playback Nokia Music Manager *To check the availability and cost of the service, contact your network operator or service provider**Stereo sound can only be heard with a compatible stereo headset
Memory Functions 512 MB built-in memory Options to expand up to 4 GB with microSD card
MessagingMultimedia messaging: MMS for creating, receiving, editing, and sending videos and pictures with AMR voice clips Email: Supports SMTP, POP3, IMAP4, and APOP protocols. Support for attachments (view jpeg, 3gp, MP3, .ppt, .doc, excel, and .pdf files) Text messaging: Supports concatenated SMS, picture messaging, SMS distribution list Audio messaging: Record your own voice message and send to compatible devices Instant Messaging and Presence-enhanced contacts
Java™ Applications Java™ MIDP 2.0 Over-the-air (OTA) download of Java™–based applications
Ringing Tones 64–chord polyphonic ringing tones
Connectivity Bluetooth 2.0 Local / remote over-the-air (OTA) synchronization with SyncML Local synchronization with PC using Nokia PC Suite Micro USB connector with USB 2.0 Full Speed 2.5 mm AV connector
BrowsingWAP* 2.0 xHTML browser *Please note that this service is operator dependent
Data TransferEDGE Release 4: Class B, multislot class 31 GPRS: Class B and C, multislot class 31 CSD (Circuit-Switched Data) *Please note that these services require network support
Call ManagementSAIC (single antenna interference cancellation) to help avoid network interference – fewer dropped calls
Push to talk over Cellular (PoC)*Push to talk over cellular network without a key *Please note that this service is operator dependent
Digital ServicesOver-the-air (OTA) downloading and uploading of content and applications FOTA: Firmware update over the air
Voice FeaturesVoice dialing Voice commands Voice recorder Integrated handsfree speaker
Personal Information Management (PIM) Alarm clock Analog/digital clock Contacts Calendar Calculator
Other Features Yahoo Go! Nokia Catalogs Version 4.1 Flash Lite player version 2.1.1 User interface themes and ring tone pack Flight mode: All transmission-related activities turned off
Sales Package Contents Nokia 5610 XpressMusic phone Nokia Battery BP-5M Nokia Travel Charger AC-4 Nokia Wired Headset HS-45 with AD-56 (remote control) Nokia Micro USB Cable CA-101 Nokia 1Gb microSD card MU-28

Watchmen-Trailer is Coming Soon in 2009

Published by RinduKu under on 5:50 PM

Transformer Revenge of the Fallen-Trailer Coming Soon in 2009

Published by RinduKu under on 5:21 PM

Really Really beautiful French song (Worth listening to!!!)

Published by RinduKu under on 4:53 PM

A really sweet and beautiful piece performed by two kids!Don't miss this music, it's BEAUTIFUL !!!! There is 1 thing I... A really sweet and beautiful piece performed by two kids! There is 1 thing I could like to clarify.
Enjoy it...

Metal Gear Solid 4 Guns of Patriot for Ps3-Trailer

Published by RinduKu under on 4:08 PM

Assassin's Creed For Game In Ps3 and Pc -Trailer

Published by RinduKu under on 3:38 PM

Terminator Salvation-Trailer Coming Soon In 2009

Published by RinduKu under on 2:32 PM

Kisah Qarun yang Sombong Dgn Nikmat Allah S.W.T...

Published by RinduKu under on 10:39 PM


Qarun adalah kaum Nabi Musa, berkebangsaan Israel, dan bukan berasal dari suku Qibthi (Gypsy, bangsa Mesir). Allah mengutus Musa kepadanya seperti diutusnya Musa kepada Fir'aun dan Haman. Allah telah mengaruniai Qarun harta yang sangat banyak dan perbendaharaan yang melimpah ruah yang banyak memenuhi lemari simpanan. Perbendaharaan harta dan lemari-lemari ini sangat berat untuk diangkat karena beratnya isi kekayaan Qarun. Walaupun diangkat oleh beberapa orang lelaki kuat dan kekar pun, mereka masih kewalahan.

Qarun mempergunakan harta ini dalam kesesatan, kezaliman dan permusuhan serta membuatnya sombong. Hal ini merupakan musibah dan bencana bagi kaum kafir dan lemah di kalangan Bani Israil.Dalam memandang Qarun dan harta kekayaannya, Bani Israil terbagi atas dua kelompok. Kelompok pertama adalah kelompok orang yang beriman kepada Allah dan lebih mengutmakan apa yang ada di sisi-Nya. Karena itu mereka tidak terpedaya oleh harta Qarun dan tidak berangan-angan ingin memilikinya. Bahkan mereka memprotes kesombongan, kesesatan dan kerusakannya serta berharap agar ia menafkahkan hartanya di jalan Allah dan memberikan kontribusi kepada hamba-hamba Allah yang lain.Adapun kelompok kedua adalah yang terpukau dan tertipu oleh harta Qarun karena mereka telah kehilangan tolok ukur nilai, landasan dan fondasi yang dapat digunakan untuk menilai Qarun dan hartanya. Mereka menganggap bahwa kekayaan Qarun merupakan bukti keridhaan dan kecintaan Allah kepadanya. Maka mereka berangan-angan ingin bernasib seperti itu.

Qarun mabuk dan terlena oleh melimpahnya harta dan kekayaan. Semua itu membuatnya buta dari kebenaran dan tuli dari nasihat-nasihat orang mukmin. Ketika mereka meminta Qarun untuk bersyukur kepada Allah atas sedala nikmat harta kekayaan dan memintanya untuk memanfaatkan hartanya dalam hal yang bermanfaat,kabaikan dan hal yang halal karena semua itu adalah harta Allah, ia justru menolak seraya mengatakan "Sesungguhnya aku hanya diberi harta itu karena ilmu yang ada padaku"
Suatu hari, keluarlah ia kepada kaumnya dengan kemegahan dan rasa bangga, sombong dan congkaknya. Maka hancurlah hati orang fakir dan silaulah penglihatan mereka seraya berkata, "Moga-moga kiranya kita mempunyai seperti apa diberikan kepada Qarun; sesungguhnya ia benar-benar mempunyai keberuntungan yang besar."Akan tetapi orang-orang mukmin yang dianugerahi ilmu menasihati orang-orang yang tertipu seraya berkata, "Kecelakaan yang besarlah bagimu, pahala Allah adalah lebih baik bagi orang-orang yang beriman dan beramal saleh…."
Berlakulah sunnatullah atasnya dan murka Allah menimpanya. Hartanya menyebabkan Allah murka, menyebabkan dia hancur, dan datangnya siksa Allah. Maka Allah membenamkan harta dan rumahnya kedalam bumi, kemudian terbelah dan mengangalah bumi, maka tenggelamlah ia beserta harta yang dimilikinya dengan disaksikan oleh orang-orang Bani Israil. Tidak seorangpun yang dapat menolong dan menahannya dari bencana itu, tidak bermanfaat harta kekayaan dan perbendaharannya.

Tatkala Bani Israil melihat bencana yang menimpa Qarun dan hartanya, bertambahlah keimanan orang-orang yang beriman dan sabar. Adapaun mereka yang telah tertipu dan pernah berangan-angan seperti Qarun, akhirnya mengetahui hakikat yang sebenarnya dan terbukalah tabir, lalu mereka memuji Allah karena tidak mengalami nasib seperti Qarun. Mereka berkata, "Aduhai, benarlah Allah melapangkan rezeki bagi siapa saja yang Dia kehendaki dari hamba-hamba-Nya dan menyempitkannya; kalau Allah tidak melimpahkan karunia-Nya atas kita benar-benar Dia telah membenamkan kita (pula). Aduhai benarlah, tidak beruntung orang-orang yang mengingkari (nikmat Allah)."

PENYEBUTAN QARUN DALAM QURAN
Nama Qarun diulang sebanyak empat kali dalam Al-Quran, dua kali dalam surah al-Qashash, satu kali dalam surah al-`Ankabut, dan satu kali dalam surah al-Mu'min.Penyebutan dalam surah al-`Ankabut pada pembahasan singkat tentang pendustaan oleh tiga orang oknum thagut, yaitu Qarun,Fir'aun, dan Haman, lalu Allah menghancurkan mereka.
"Dan (juga) Qarun, Fir'aun dan Haman. Dan sesungguhnya telah datang kepada mereka Musa dengan (membawa bukti-bukti) keterangan-keterangan yang nyata. Akan tetapi, mereka berlaku sombong di (muka) bumi, dan tiadalah mereka orang-orang yang luput (dari kehancuran itu).

Maka masing-masing (mereka itu) Kami siksa disebabkan dosanya, maka diantara mereka ada yang Kami timpakan kepadanya hujan batu, kerikil dan diantara mereka ada yang ditimpa suara keras yang mengguntur, dan diantara mereka ada yang Kami benamkan ke dalam bumi, dan diantara mereka ada yang Kami tenggelamkan, dan Allah sekali-kali tidak hendak menganiaya mereka, akan tetapi merekalah yang menganiaya diri mereka sendiri." (al-`Ankabut: 39-40)
Penyebutan dalam surah al-Mu'min (Ghafir) pada kisah pengutusan Musa a.s. kepada tiga orang thagut yang mendustakannya."Dan sesungguhnya telah Kami utus Musa dengan membawa ayat-ayat Kami dan keterangan yang nyata, kepada Fir'aun, Haman, dan Qarun, maka mereka berkata, `(Ia) adalah seorang ahli sihir yang pendusta.'" (al-Mu'min:23-24)

Dragoball Evolution-Trailer.. Coming Soon In March...

Published by RinduKu under on 4:40 PM

ASAL USUL DAJJAL...Untuk pengetahuan Kiter bersama...

Published by RinduKu under on 3:23 PM
Asal-Usul Keluarganya:

Dajjal adalah seorang manusia dari keturunan Yahudi. Dia bukan Jin atau apajua makhluk lain selain ia sebagai manusia yg ditangguhkan ajalnya “MinalMunzharin” seperti halnya Nabi Isa as yg di angkat oleh Allah swt ke ataslangit dan ditangguhkan kematiannya sehingga beliau nantinya turun semula keatas muka bumi ini lalu beliau akan mati dan di kuburkan di Madinah AlMunawwarah. Sama juga halnya dgn Iblis yg di tangguhkan kematiannya sehinggakiamat nanti.
Dajjal; ayahnya seorang yg tinggi dan gemuk. Hidungnya seperti Paruh burung.Sedangkan Ibunya pula seorang perempuan gemuk dan banyak dagingnya. MenurutImam Al Barzanji ada pendapat mengatakan bahawa asal keturunan bapanya ialahseorang Dukun Yahudi yg di kenali dgn “syaqq” manakala ibunya adalah daribangsa Jin. Ia hidup di zaman Nabi Sulaiman as dan mempunyai hubungan denganmakhluk halus. Lalu oleh Nabi Sulaiman ia akhirnya ditangkap dan dimasukkanke dalam penjara. Walau bagaimanapun kelahiran dan kehidupan masa keciltidak diketahui dgn jelas.

Sifat Badannya:
Hadis Huzaifah r.a katanya: Rasulullah s.a.w. telah bersabda: Dajjal ialah orang yang buta matanyasebelah kiri, lebat (panjang) rambutnya serta dia mempunyai Syurga danNeraka. Nerakanya itu merupakan Syurga dan Syurganya pula ialah Neraka(Hadis Sahih Muslim)Ada beberapa ciri perawakan Dajjal yg disebutkan dalam Hadis Rasulullahsaw, diantaranya:Seorang yg kelihatannya masih muda;Berbadan Besar dan agak kemerah-merahan;Rambutnya kerinting dan tebal. Kelihatan dari belakang seolah-olah dahankayu yg rimbun.Dan tandanya yg paling ketara sekali ada duaertama: Buta mata kirinya dan kelihatan seperti buah kismis yg kecut,manakala mata kanannya tertonjol keluar kehijau-hijauan berkelip-keliplaksana bintang. Jadi kedua-dua matanya adalah cacat.Kedua: Tertulis didahinya tulisan “Kafir (Kaf-Fa-Ra)”. Tulisan ini dapatdibaca oleh setiap org Islam, sama ada ia pandai membaca atau tidak.Mengikut hadis riwayat At-Thabrani, kedua-dua tanda ini menjelma dalam diriDajjal setelah ia mengaku sebagai Tuhan. Adapun sebelum itu, kedua-dua tandayg terakhir ini belum ada pada dirinya.
Tempat Tinggalnya Sekarang:
Menurut riwayat yg sahih yg disebutkan dlm kitab “Shahih Muslim”, bahawaDajjal itu sudah wujud sejak beberapa lama. Ia dirantai di sebuah pulau danditunggu oleh seekor binatang yg bernama “Al-Jassasah”. Terdapat hadis mengenainya.. (tetapi terlalu panjang utk ditulis.. andaboleh membaca terus dari buku). Daripada Hadis ini jelaslah bagi kita bahawaDajjal itu telah ada dan ia menunggu masa yg diizinkan oleh Allah swt utkkeluar menjelajah permukaan bumi ini dan tempat “transitnya” itu ialah disebelah Timur bukan di Barat.
Berapa lama ia akan hidup setelah kemunculannya:
Dajjal akan hidup setelah ia memulakan cabarannya kepada umat ini, selamaempat puluh hari sahaja. Namun begitu, hari pertamanya adalah sama dgnsetahun dan hari kedua sama dengan sebulan dan ketiga sama dengan satuminggu dan hari-hari baki lagi sama seperti hari-hari biasa. Jadikeseluruhan masa Dajjal membuat fitnah dan kerosakan itu ialah 14 bulan dan14 hari. Dalam Hadis riwayat Muslim ada disebutkan:Kami bertanya: “Wahai Rasulullah! Berapa lamakah ia akan tinggal di mukabumi ini? Nabi saw, menjawab: Ia akan tinggal selama empat puluh hari. Hariyg pertama seperti setahun dan hari berikutnya seperti sebulan dan hariketiga seperti seminggu. Kemudian hari yg masih tinggal lagi (iaitu 37hari) adalah sama seperti hari kamu yg biasa.Lalu kami bertanya lagi: Wahai Rasulullah saw! Di hari yg panjang sepertisetahun itu, apakah cukup bagi kami hanya sembahyang sehari sahaja (iaitu 5waktu sahaja). Nabi saw menjawab: Tidak cukup. Kamu mesti mengira hari itudgn menentukan kadar yg bersesuaian bagi setiap sembahyang..”Maksud Sabdaan Rasulullah saw, ini ialah supaya kita mengira jam yg berlalu pada hari itu. Bukan mengikut perjalanan matahari seperti biasanya kitalakukan. Misalnya sudah berlalu tujuh jam selepas sembahyang Subuh pada hariitu maka masuklah waktu sembahyang Zohor, maka hendaklah kita sembahyangZohor, dan apabila ia telah berlalu selepas sembahyang Zohor itu tiga jamsetengah misalnya, maka masuklah waktu Asar, maka wajib kita sembahyang AsarBegitulah seterusnya waktu Sembahyang Maghrib, Isyak dan Subuh seterusnyahingga habis hari yg panjang itu sama panjangnya dgn masa satu tahun danbilangan sembahyang pun pada sehari itu sebanyak bilangan sembahyang setahunyg kita lakukan. Begitu juga pada hari Kedua dan ketiga.

Fitnah Dajjal:
Dajjal telah diberi peluang oleh Allah swt utk menguji umat ini. Oleh keranaitu, Allah memberikan kepadanya beberapa kemampuan yg luar biasa. Di antarakemampuan Dajjal ialah:

1. Segala kesenangan hidup akan ada bersama dengannya. Benda-benda beku akanmematuhinya.Sebelum kedatangan Dajjal, dunia Islam akan diuji dahulu oleh Allah dgnkemarau panjang selama 3 tahun berturut-turut. Pada tahun pertama hujan akankurang sepertiga dari biasa dan pada tahun kedua akan kurang 2/3 dari biasadan tahun ketiga hujan tidak akan turun langsung. Umat akan dilandakebuluran dan kekeringan. Di saat itu Dajjal akan muncul membawa ujian. Makadaerah mana yg percaya Dajjal itu Tuhan, ia akan berkata pada awan: Hujanlahkamu di daerah ini! Lalu hujan pun turunlah dan bumi menjadi subur. Begitujuga ekonomi, perdagangan akan menjadi makmur dan stabil pada org ygbersekutu dgn Dajjal. Manakala penduduk yg tidak mahu bersukutu dgn Dajjal..mereka akan tetap berada dlm kebuluran dan kesusahan.
Dan ada diriwayatkanpenyokong Dajjal akan memiliki segunung roti (makanan) sedangkan org ygtidak percaya dengannya berada dalam kelaparan dan kebuluran.Dalam hal ini, para sahabat Rasullullah s.a.w. bertanya:”Jadi apa yg dimakan oleh org Islam yg beriman pada hari itu wahaiRasulullah?”Nabi menjawab:”Mereka akan merasa kenyang dengan bertahlil, bertakbir, bertasbih danbertaubat. Jadi zikir-zikir itu yang akan menggantikan makanan.” H.R IbnuMajah

2. Ada bersamanya seumpamanya Syurga dan Neraka:Di antara ujian Dajjal ialah kelihatan bersama dengannya seumpama syurga danneraka dan juga sungai air dan sungai api. Dajjal akan menggunakankedua-duanya ini untuk menguji iman org Islam kerana hakikat yg benar adalahsebalik dari apa yg kelihatan. Apa yg dikatakan Syurga itu sebenarnya Nerakadan apa yg dikatakannya Neraka itu adalah Syurga.

3. Kepantasan perjalanan dan Negeri-Negeri yang tidak dapat dimasukinya:Kepantasan yg dimaksudkan ini tidak ada pada kenderaan org dahulu. Kalauhari ini maka bolehlah kita mengatakan kepantasan itu seperti kepantasanjet-jet tempur yg digunakan oleh tentera udara atau lebih pantas lagidaripada kenderaan tersebut sehinggakan beribu-ribu kilometer dapat ditempuhdalam satu jam”… Kami bertanya: Wahai Rasulullah! Bagaimana kepantasan perjalanannya diatas muka bumi ini?Nabi menjawab:”Kepantasan perjalanannya adalah seperti kepantasan “Al Ghaist” (hujan atauawan) yang dipukul oleh angin yang kencang.” H.R MuslimNamun demikian, Dajjal tetap tidak dapat memasuki dua Bandar suci umat Islamiaitu Makkah Al Mukarramah dan Madinah Al Munawwarah.

4. Bantuan Syaitan-Syaitan untuk memperkukuhkan kedudukannya:Syaitan juga akan bertungkus-lumus membantu Dajjal. Bagi syaitan, inilahmasa yg terbaik utk menyesatkan lebih ramai lagi anak cucu Adam a.s.

Kemana Roh Pergi Setelah berpisah daripada Jasad???

Published by RinduKu under on 2:48 PM
P/s Gambar hiasan sahaja

Abu Bkar R.A telah ditanya kemana roh pergi setelah ia keluar daripada jasad.Maka berkata Abu Bakar R.A "Roh itu menuju ke tujuh tempat:-

1. Roh para Nabi dan utusan menuju ke Syurga Adnin.

2.Roh para ulama menuju ke Syurga Firdaus

3.Roh mereka yang berbahagia menuju ke Syurga Illiyyina.

4.Roh para shuhada berterbangan seperti burung di syurga mengikut kehendak mereka.

5.Roh para mukmin yang berdosa akan bergantung di udara tidak di bumi.
dan tidak dilangit sampai hari kiamat.

6.Roh anak-anak orang yang beriman akan berada digunung dari minyak misik.

7.Roh orang-orang kafir akan berada dalam neraka Sijjin,mereka diseksa berserta jasadnya sehingga kiamat."Telah bersabda Rasullullah S.A.W. 3 kelompok manusia yang akan berjabat tangannya oleh para malaikat pada hari mereka keluar daripada kuburnya:-

1. orang yang mati syahid

2.orang yang mengerjakan solat malam dalam bulan puasa.

3.Orang yang berpuasa di hari Arafah.

Sekian untuk ingatan kita bersama.... "Sesungguhnya Solatku,Ibadahku,Hidupku,Matiku hanya kerana Allah S.W.T.

Belajar dari Kisah tikus

Published by RinduKu under on 3:44 AM

Sepasang suami dan isteri petani pulang kerumah setelah berbelanja. Ketika mereka membuka barang belanjaan, seekor tikus memperhatikan gelagat sambil menggumam "hmmm...makanan apa lagi yang dibawa mereka dari pasar??"



Ternyata yang dibeli oleh petani hari adalah rerangkap tikus.

Sang tikus naik panic bukan kepalang.



Ia bergegas lari ke sarang dan bertempik, " Ada perangkap tikus di rumah....di rumah sekarang ada perangkap tikus...."



Ia pun mengadu kepada ayam dan berteriak, " Ada perangkat tikus !"

Sang Ayam berkata, " Tuan Tikus ! Aku turut bersedih tapi ia tak ada kena-mengena dengan aku.”



Sang Tikus lalu pergi menemui seekor Kambing sambil berteriak seperti tadi.

Sang Kambing pun jawab selamba, “Aku pun turut bersimpati...tapi tidak ada yang boleh aku buat. Lagi pun tak tak ada kena-mengena dengan aku. "



Tikus lalu menemui Sapi. Ia mendapat jawaban sama. " Maafkan aku. Tapi perangkap tikus tidak berbahaya buat aku sama sekali. Tak kanlah sebesar aku ni boleh masuk perangkap tikus. "



Dengan rasa kecewa ia pun berlari ke hutan menemui Ular. Sang ular berkata " Eleh engkau ni...Perangkap Tikus yang sekecil tak kan la nak membahayakan aku.”





Akhirnya Sang Tikus kembali kerumah dengan pasrah kerana mengetahui ia akan menghadapi bahaya seorang diri.

Suatu malam, pemilik rumah terbangun mendengar suara berdetak perangkap tikusnya berbunyi menandakan umpan dah mengena. Ketika melihat perangkap tikusnya, ternyata seekor ular berbisa yang jadi mangsa. Buntut ular yang terperangkap membuat ular semakin ganas dan menyerang isteri pemilik rumah.



Walaupun si Suami sempat membunuh ular berbisa tersebut, isterinya tidak sempat diselamatkan.

Si suami pun membawa isterinya kerumah sakit. Beberapa hari kemudian isterinya sudah boleh pulang namun tetap sahaja demam.


Isterinya lalu minta dibuatkan sup cakar ayam oleh suaminya kerana percaya sup cakar ayam boleh mengurangkan demam. Tanpa berfikir panjang si Suami pun dengan segera menyembelih ayamnya untuk dapat cakar buat sup.





Beberapa hari kemudian sakitnya tidak kunjung reda. Seorang teman menyarankan untuk makan hati kambing. Ia lalu menyembelih kambingnya untuk mengambil hatinya.Masih juga isterinya tidak sembuh-sembuh dan akhirnya meninggal dunia. Inna lillahi wa inna ilaihi raji’un.



Banyak sungguh orang datang melawat jenazahnya. Kerana rasa sayang suami pada isterinya, tak sampai hati pula dia melihat orang ramai tak dijamu apa-apa. Tanpa berfikir panjang dia pun menyembelih sapinya untuk memberi makan orang-orang yang berziarah.



Dari kejauhan...Sang Tikus menatap dengan penuh kesedihan. Beberapa hari kemudian ia melihat Perangkap Tikus tersebut sudah tidak digunakan lagi.


SUATU HARI….KETIKA ANDA MENDENGAR SESEORANG DALAM KESUSAHAN DAN MENGIRA ITU BUKAN URUSAN ANDA...PIKIRKANLAH SEKALI LAGI.

Virus Telah Menjangkiti Rangkaian Friendster....

Published by RinduKu under on 3:20 AM

Kepada kawan-kawan ku yg dihormati...

> > > Skang ni ade virus telah menjangkiti rangkaian Friendster...

> > > Virus ini akan menghantar gambar-gambar lucah melalui "comment" kepada kita...

> > > Sekiranya berlaku, seterusnya ia akan membuatkan kite ter "SIGN OUT" dengan sendirinya tanpa kita tekan LOG OUT...

> > > Lepas kita "SIGN IN" balik, virus ini akan mula beroperasi dan ia akan menghantar gambar2 lucah itu kepada friend list kita di friendster ni melalui comment dengan menggunakan name kita...secara langsung, ia dapat memburukkan name baik kita sendiri....

> > > Pada kawan2 sekali, sekiranya anda menerima gambar yg bukan-bukan (lucah) daripada ID saya atau sesapa, ianya adalah disebabkan oleh virus tersebut...
> > > HARAP MAKLUM....

> > > SEBARKAN PADA KAWAN2 YANG BELOM TAHU SEBELUM ANDA MENJADI MANGSA SETERUSNYA......

Jangan Sesekali kiter ucap Benda yang kita tak tahu Maksud disebalikNya...

Published by RinduKu under on 3:15 AM



LAILAHAILLALLAH Penting!!! Seorang bekas biarawati kristian yang masuk Islam memberitahu dalam ceramahnya haram bagi seseorang umat Islam ucap Selamat Hari Nata.. atau Merry Christ... dan sewaktu dengannya. Jika anda ucap Gong Xi Fa Chai, maksudnya Selamat Tahu Baru Cina (WALLAHUALAM). Happy Deepavali Selamat Menyambut Pesta Cahaya (WALLAHUALAM), tetapi maksud Selamat Hari Nata.. atau Merry Christ... dan sewaktu dengannya adalah Sejahtera Keatas Tuhan Yesus (NAUZUBILLAH). Dengan perkataan sahaja kita boleh rosak akidah, yakni murtad. Kita umat Islam beriman LAILAHAILLALLAH yakni TIADA TUHAN DISEMBAH SELAIN ALLAH, jadi ucap Sejahtera Keatas Tuhan Yesus untuk apa (NAUZUBILLAH)? Sebarkanlah perkara ini, berdosa kita jika tak sampaikan benda yang hak. NAUZUBILLAH. LAILAHAILLALLAH.

A Letter of Devil

Published by RinduKu under on 3:00 AM

> > Ayat kat bawah sekali tu yg buat x sanggup nak simpan tanpa forward tu.

> > SURAT DARIPADA IBLIS

> > (Surat ini akan membuat anda benar-benar berfikir)

> > (Sebenarnya surat ini hampir membuatku gila saat aku membacanya, tapi

> > aku harus forwardnya kerana catatan kecil dibawahnya)





> > SURAT DARI SETAN UNTUK MU

> > Aku melihatmu kemarin, saat engkau memulai aktiviti harianmu.

> > Kau bangun tanpa sujud mengerjakan subuhmu

> > Bahkan kemudian, kau juga tidak mengucapkan "Bismillah" sebelum memulai
> > santapanmu, juga tidak sempat mengerjakan shalat Isha sebelum berangkat

> > ketempat tidurmu

> > Kau benar2 orang yang bersyukur, Aku menyukainya

> > Aku tak dapat mengungkapkan betapa senangnya aku melihatmu tidak
> > merubah

> > cara hidupmu.
}

> > Hai Bodoh, Kamu millikku.

> > Ingat, kau dan aku sudah bertahun-tahun bersama,

> > dan aku masih belum bisa benar2 mencintaimu .


> > Malah aku masih membencimu, karena aku benci Allah.

> > Aku hanya menggunakanmu untuk membalas dendamku kepada Allah.

> > Dia sudah mencampakkan aku dari surga, dan aku akan tetap

> > memanfaatkanmu

> > sepanjang masa untuk mebalaskannya

> > Kau lihat, ALLAH MENYAYANGIMU dan dia masih memiliki rencana-rencana

> > untukmu

> > dihari depan.

> > Tapi kau sudah menyerahkan hidupmu padaku,

> > dan aku akan membuat kehidupanmu seperti neraka.
> > Sehingga kita bisa bersama dua kali dan ini akan menyakiti hati ALLAH

> > Aku benar-benar berterimakasih padamu, karena aku sudah menunjukkan

> > kepada
> > NYA siapa yang menjadi pengatur dalam hidupmu dalam masa2 yang kita

> > jalani

> > Kita nonton film 'porno' bersama, memaki orang, mencuri, berbohong,
> > munafik,

> > makan sekenyang-kenyangya, bergosip, manghakimi orang, menghujam orang

> > dari

> > belakang, tidak hormat pada orang tua ,

> > Tidak menghargai Masjid, berperilaku buruk.

> > TENTUNYA kau tak ingin meninggalkan ini begitu saja.

> > Ayuhlah, Hai Bodoh, kita terbakar bersama, selamanya.

> > Aku masih memiliki rencana2 hangat untuk kita.
> > Ini hanya merupakansurat penghargaanku untuk mu.

> > Aku ingin mengucapkan 'TERIMAKASIH' kerana sudah mengizinkanku

> > memanfaatkan hampir semua masa hidupmu.
> > Kamu memang sangat mudah dibodohi, aku menertawakanmu.

> > Saat kau tergoda berbuat dosa kamu menghadiahkan tawa.

> > Dosa sudah mulai mewarnai hidupmu.

> > Kamu sudah 20 tahun lebih tua, dan sekarang aku perlu darah muda.

> > Jadi, pergi dan lanjutkanlah mengajarkan orang-orang muda bagaimana

> > berbuat

> > dosa.

> > Yang perlu kau lakukan adalah merokok, mabuk-mabukan, berbohong,

> > berjudi,

> > bergosip, dan hiduplah se-egois mungkin.

> > Lakukan semua ini didepan anak-anak dan mereka akan menirunya.

> > Begitulah anak-anak .
> > Baiklah, aku persilakan kau bergerak sekarang.

> > Aku akan kembali beberapa detik lagi untuk menggoda mu lagi.

> > Jika kau cukup cerdas, kau akan lari sembunyi, dan bertaubat atas

> > dosa-dosamu.

> > Dan hidup untuk Allah dengan sisa umurmu yang tinggal sedikit.

> > Memperingati orang bukan tabiatku, tapi diusiamu sekarang dan tetap

> > melakukan dosa, sepertinya memang agak aneh.

> > Jangan salah sangka, aku masih tetap membencimu.
> > Hanya saja kau harus menjadi orng tolol yang lebih baik dimata ALLAH.

> > Catatan : Jika kau benar2 menyayangiku , kau tak akan memberi surat ini

> > dengan siapapun

Valentine's Day-4 Muslim

Published by RinduKu under on 2:42 AM


HARI VALENTINE mengikut sejarah yang datang dri zaman pemerintah ratu isabella di sepanyol.... perkataan VALENTINE diambil sempena nama pederi besar kristian Saint Valentine,beliau amat disayangi oleh ratu isabella dan juga rakyat jelata kerana beliau berjaya menumpaskan kerajaan islam di cordava,sepanyol pada 14 feb(tarikh hari valentine) 270 masihi. kejayaan beliau begitu bermakna bagi ratu isabella olh itu, 14 feb disambut setiap thun bagi merayakan kemenangan tersebut dengan menamakan hari valentine.. oleh itu,jikalau anda(umat islam) menyambut hari VALENTINE sama seperti anda gembira dengan menumpasan kerajaan islam di cordava.. HANYA ALLAH SAHAJA YG LAYAK DISEMBAH... habis kan 15 minit untk menyebarkan perkara ini atau guna lah 15 minit ini dengan berpeluk tubuh..SEBARKAN PERKARA INI..

Nasihat kepada pengguna YM yg beragama islam...

Published by RinduKu under on 2:34 AM

Kepada sumer org yg ade ym tolong jangan add org yg id macam ni: anamuslim_cute_97@yahoo.com die cuba nak murtadkan org Islam. tolong forwardkan mesej ni kepada sumer org Islam!!!(kalau rase sayang ngan org Islam la!!!!!!

Published by RinduKu under on 2:19 AM
GENG Upin & Ipin


Sinopsis:


Ada sesuatu yang mengganggu ketenteraman Kampung Durian Runtuh. Penduduk kampung menyebarkan cerita tentang kewujudan suatu makhluk yang menggerunkan menjelang waktu malam, namun tiada siapa yang berani mencari kebenaran disebaliknya...Sehinggalah Badrol dan Lim, serta rakan-rakan baru mereka terjerumus ke dalam misteri tersebut tanpa disengajakan. Seekor haiwan aneh yang tidak diketahui asalnya, menjalin persahabatan dengan Rajoo dan membawa mereka semua ke suatu pengembaraan, jauh ke dalam hutan hujan Malaysia yang penuh dengan hidupan liar, termasuk seekor ular gergasi yang mistik. Sertai mereka, dalam mengungkap misteri dan merentasi cabaran di sekitar keindahan panorama flora dan fauna Malaysia.

..Pengebaraan Bermula".Jika anak-anak atau anda sendiri peminat pada cerita animasi "Upin dan Ipin" nantikan tayangannya dipawagan pada 12/2/09 ini.Support filem kita...

My New Laptop...

Published by RinduKu under on 2:03 AM


ACER Aspire 4730Z-341G16L Notebook

Genuine Windows Vista® Home Basic
The 14.1" Aspire 4730Z, sporting Acer's cool new chassis design, is a value leader. Powered by the solid Intel® Pentium® Dual Core mobile processor, this notebook commands strong multitasking performance. Featuring Intel® Graphics Media Accelerator 4500M (Intel® GMA 4500M) graphics with support for Microsoft® DirectX® 10 , the Aspire 4730Z runs video, multimedia applications and the latest games with ease. Equipped with Acer 3DSonic stereo speakers, Acer InviLink™ wireless technology, and a host of useful software solutions, the Aspire 4730Z is ideal for the budget-conscious consumer
Specification
Processor
Intel® Pentium® Dual-Core Processor T3400 (1MB L2 cache, 2GHz, 667MHz FSB)
Operating System
Linux
Chipset
Mobile Intel® GL40 Express Chipset
Memory
1GB of DDR2 667 MHz memory,
Display
14.1" WXGA high-brightness (200-nit) Acer CrystalBrite™ TFT LCD, 1280 x 800 pixel resolution
Graphics
Mobile Intel® GL40 Express chipset with integrated 3D graphics, featuring Intel® Graphics Media Accelerator (GMA) 4500M, up to 1,759MB Intel® Dynamic Video Memory Technology 5.0 (64MB dedicated system memory, up to 1,695MB of shared system memory), supporting Microsoft® DirectX® 10
Audio
Two built-in Acer 3DSonic stereo speakers, Intel® High Definition Audio support
Storage
160GB hard disk drive
Drives
8X DVD-Super Multi double-layer drive
• Read: 24X CD-ROM, 24X CD-R, 24X CD-RW, 8X DVD-ROM, 8X DVD-R, 8X DVD+R, 6X DVD-ROM DL (double-layer), 6X DVD-R DL (double-layer), 6X DVD+R DL (double-layer), 6X DVD-RW, 6X DVD+RW, 5X DVD-RAM • Writ
Communcation
Integrated Acer Crystal Eye webcam supporting Acer PrimaLite™ technology WLAN: Acer InviLink™ 802.11b/g Wi-Fi CERTIFIED® solution, supporting Acer SignalUp™ wireless technology LAN: Fast Ethernet, Wake-on-LAN ready Modem: 56K ITU V.92 with PTT approval, Wake-on-Ring ready
Weight
2.4 kg (5.29 Ibs.)
Power
4000 mAh 6-cell Li-ion battery pack
4000 mAh 6-cell Li-ion battery pac
I/O Port
Two USB 2.0 ports External display (VGA) port Headphone/speaker/line-out jack with S/PDIF support Microphone-in jack Line-in jack Ethernet (RJ-45) port Modem (RJ-11) port DC-in jack for AC adapter
Software
Acer Empowering Technology (Acer eNet, ePower, ePresentation, eDataSecurity1, eLock, eRecovery, eSettings Management) Acer Arcade™1 featuring Cinema, Video, Album, Music, Acer HomeMedia Acer Arcade™ Deluxe1 featuring DV Wizard, VideoMagician, DVDivine, Acer HomeMedia Acer GridVista™1 Acer Launch Manager Adobe® Reader® CyberLink® PowerProducer®1 Norton Internet Security™ NTI CD-Maker™ Acer GameZone Microsoft® Works 8.5 with Office Home and Student 2007 Trial

Kord gitar... Kalian cari sendiri...

Published by RinduKu under on 1:24 AM
Bunkface-Situasi

Am
Diskriminasi menjatuhkan aku,

Am
Reputasi kini menjadi bisu,

F G F G
Dan aku , ku layu....disitu...

F G
Mengharapkan sesuatu yang baru,

F G
Itulah impian aku....

C G
Kau bila kau menghilang,

G Am
musnah...musnah impian,

F
untuk mengampai bintang,

G C
terani hidup ku...

C G
Kau mahu kau tahu,

Am
Engkaulah destinasi ku....

F G
Dalam ingatan ku..wohuwooooo....

Am
Kerna diri ini tak daya lagi,

Am
Menempoh hidup yang ku temui,

F G
Dan aku....ku tunggu...wohuwo....


G
disitu....


P/S...Serambi ok...

Untuk Sape-sape yang pandai bermain gitar... Kord gitar saya cari sendiri...

Published by RinduKu under on 1:09 AM
Bau-Warkah

C G
Takkan lagi aku menunggu,

Am Em
Kau hadir didalam mimpi-mimpiku,

C G
Puasku mengharapkan dirimu,

Am Em
Seperti mereka yang punya cinta,

C G
Diriku tanpa dirimu,

Am Em
Kau tempohi penuh bahagia,

C G
Diriku mahu kau tahu,

Am Em
Berdiri jika tak terasa,

C G
Warkah ku mengharapkan dirimu,

Am Em
Seperti yang aku kenali dulu,

C G
Setiaku menantikan dirimu,

Am Em
Seperti setianya terhadap dirimu,

C G
Tapiku melepaskanmu,

Am Em
Meranjau namun tak berdaya,

C G
Terusku terus menunggu,

Am Em
Cinta yang tak pernah ada...

Oooooooooooo.....
C,G,Am,Em

Shah Rukh Khan memegang watak seorang lelaki yang boring dalam filem terbarunya.... Sape2 yang minat shahrukh khan..Not 4 me...

Published by RinduKu under on 12:58 AM

Filem terbaru Datuk Shah Rukh meletup di pawagam17 Dec 2008 10:28AM
Oleh Zieman
SHAH Rukh Khan memegang watak seorang lelaki yang boring dalam filem terbarunya.Selepas lapan tahun berkelana membawa haluan masing-masing, pelakon paling popular Bollywood Datuk Shah Rukh Khan akhirnya berpeluang bergandingan dengan pengarah Aditya Chopra semula.
Kali ini, bukan Raj atau Rahul watak yang diberi. Aditya yang juga penulis skrip filem ini telah memberikan Shah Rukh menghidupkan watak seorang pemuda Punjabi bernama Surinder Sahni dalam filem 'Rab Ni Bana Di Jodi' (Jodoh kita sudah ditakdirkan).
Kali terakhir, gandingan Shah Rukh-Aditya adalah di dalam filem box office Dilwale Dilwale Dulhaniya Le Jayenge dan Mohabbatien. Yang membuat filem ini lebih istimewa, ianya turut diedarkan oleh Yash Raj Films, yang begitu sinonim dengan kualiti dan hiburan.
JALAN CERITA RNBDJ
Sebuah adegan dalam filem terbaru SRK yang kini sedang ditayangkan di pawagam.
Filem Rab Ni Bana Di Jodi (RNBDJ) berkisar tentang seorang lelaki yang pendiam dan kesunyian bernama Surinder Sahni. Beliau berusia 40 tahun dan bekerja di Punjab Power.
Surinder telah dijodohkan dengan seorang perempuan yang jauh lebih muda darinya bernama Taani, seorang gadis jelita dan periang.
Taani, yang baru saja kehilangan ayahnya dan kemudian terpaksa pula berkahwin dengan lelaki setua Surinder selalu sedih dengan nasibnya. Untuk mengambil hati isterinya Taani, Surinder cuba menukar imejnya agar dapat memenangi hati isterinya yang muda itu.
Selain dua bintang utama, bintang-bintang jelita Bollywood seperti Kajol, Rani Mukerji, Preity Zinta, Bipasha Basu dan Lara Dutta turut membuat penampilan istimewa.
RNBDJ MENDAPAT SAMBUTAN HANGAT
Aksi seorang pelakon paling popular Bollywood, Datuk Shah Rukh Khan.
Khabarnya filem RNBDJ, yang diedarkan pada Jumaat lepas, mendapat sambutan di Mumbai walaupun kesuraman bandar Mumbai belum pulih sepenuhnya setelah diserang oleh sekumpulan askar militan.
Anggapan kesuraman ini akan mempengaruhi permintaan filem ini ternyata meleset.
Ramai yang menyasarkan filem ini bakal melepasi kutipan boxoffice seperti kebanyakan filem Shah Rukh yang lepas, dan berkemungkinan ramalan ini hampir pasti apabila kutipan kasar filem ini diseluruh dunia meraih AS$12.5 juta (RM44.46 juta).
Filem ini juga meaih jualan tiket sebanyak AS$1 juta (RM3.55 juta) di Asia Barat pada minggu pertama tayangannya.
Jumlah ini mungkin menjadikan RNBDJ sebagai filem terlaris di Asia Barat mengatasi filem Dhoom 2 yang memperolehi kutipan AS$1.86 juta (RM6.61 juta) pada tahun 2006.
Shah Rukh Khan kelihatan begitu santai di kediaman mewahnya di Bandara, Mumbai.
TEMUBUAL DENGAN SRK TENTANG RNBDJ
Ketika ditemubual seminggu sebelum filem ini ditayangkan, Shah Rukh sendiri tidak dapat menggagak bagaimana sambutan filem RNBDJ. Namun beliau tetap optimistik, peminatnya akan tetap terhibur. "Filem ini cukup menghiburkan perihal seorang lelaki yang simple, your average type of guys whom you see everywhere.
Penampilan saya juga cukup berbeza sekali. Saya bermisai, rambut belah tepi yang menyerupai seorang lelaki yang 'boring' dan pakaian saya tidak mengikut peredaran zaman.
"Ini adalah sesuatu yang berbeza dari semua filem saya yang terdahulu.
Watak Surinder adalah sesuatu yang membuat saya senantiasa tersenyum kerana ianya cukup lucu dan meyakinkan saya. Saya yakin ada ramai lelaki yang seperti Surinder dalam dunia ini," jelas Shah Rukh yang ditemubual dari kediaman mewahnya di Bandara, Mumbai.
Katanya lagi, "Dalam filem 'Chak De India' watak saya begitu serius tapi dalam RNBDJ, ianya bertentangan sekali. Dan saya selalu tersenyum bila mengingatkan watak saya itu."
Menurut Shah Rukh, isterinya Gauri Khan, yang berbangsa Punjabi dan kedua orang anaknya begitu menyukai jalan cerita filem terbarunya terutama lagu-lagunya yang mengasyikkan.
Shah Rukh Khan, ketokohan bintang Bollywood yang paling popular di rantau ini tidak boleh dinafikan.
"Mereka kata saya kelihatan seperti seorang belia tapi mereka tetap suka watak saya. Saya paling suka lagu 'Haule Haule'.
Lagunya begitu indah dan mengimbau banyak kenangan manis."
Ketika ditanya bagaimana perasaannya digandingakan dengan pendatang baru seperti Anushka Sharma, Shah Rukh berkata, ianya sesuatu yang menggembirakan.
"Akhir-akhir ini semua pelakon wanita saya lebih muda dan tinggi dari saya. Generasi sekarang semuanya tinggi-tinggi belaka.
"Saya teringat semasa penggambaran filem 'Om Shanti Om', pelakon Deepika Padukone disuruh menanggalkan kasutnya supaya saya tidak kelihatan lebih pendek darinya. Rupa-rupanya, pada ketika itu dia tidakpun berkasut....," jelas Shah Rukh sambil ketawa kecil.
Filem RNBDJ juga merupakan filem pertama lakonan Shah Rukh pada tahun ini. Pelakon berusia 43 tahun ini berkata, beliau tidak terburu-buru untuk menerima setiap tawaran yang datang. "Kalau saya sabar, saya dapat tawaran yang bagus.
Tapi selalunya, penerbit filem malas nak offer saya, sebab itu saya tidak ada kerja sampai sekarang...(sambil ketawa)," katanya yang akan membintangi tiga buah filem pada tahun depan iaitu My Name is Khan, Don 2 dan Ravana.
Ketika artikel ini ditulis, Shah Rukh sudahpun berada di Los Angeles untuk penggambaran filem 'My Name Is Khan' selama 45 hari.
Filem 'My Name Is Khan' juga dekat di hati Shah Rukh kerana mesej yang akan disampaikan oleh filem ini.
"Tiba masanya kita memberitahu orang yang ugama Islam tidak pernah menyokong keganasan dan filem ini akan membawa mesej ini," jelas Shah Rukh yang begitu teruja dengan penampilan terbarunya dalam filem ini.
Bagi pelakon yang selalu diberi watak romantis ini, semua filem lakonannya adalah istimewa dan hebat.
"Semua filem saya adalah yang terhebat pernah dihasilkan. Saya tidak peduli bagaimana kutipan tiketnya. Yang penting, saya sudah beri yang terbaik dan saya tidak pernah memikirkan untung, rugi sesebuah filem itu setelah selesai penggambaran.
"Kawan-kawan saya Farah Khan dan Karan Johar tidak percaya sikap saya begitu. Farah pernah beritahu saya, saya perlu memikirkan dan lihat balik lakonan saya dalam 'Om Shanti Om'.
"Dan saya memberitahunya, saya tidak mahu. I need to move on. Bila saya bersara nanti, barulah saya fikirkan. Mungkin pada ketika itu, saya akan rasa kagum dengan filem saya.
"Atau mungkin juga saya akan ketawa melihat 'kesilapan' yang telah saya lakukan.
"Apa pun, saya tidak pernah menyesal dengan apa pun filem yang telah saya bintangi," kata Shah Rukh yang berjanhji akan ke Melaka pada bulan September ini untuk satu penggambaran filem. RNBDJ SEDANG DITAYANGKAN DI SEMUA PAWAGAM UTAMA DI MALAYSIA / Mstar

Love Your Mom...

Published by RinduKu under on 11:36 AM
Adakah anda menyayangi mama anda??cube bace ini...pasti menyentuh perasaan anda..

Sape syg mak,mama,ibu,ummi,...(beginikah menilainya)
Message: Message:
Sape syg mak,mama,ibu,ummi,...(beginikah menilainya)
Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya....
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya...... .
berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......
Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu
segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.Kos upah membantu ibu:
1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4..00
3) Tolong buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00
Jumlah : RM17.00
Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.
1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA
Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh siibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata,
"Saya Sayangkan Ibu". Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada mukasurat yang sama ditulisnya.
"Jika kamu menyayangi ibumu, "forward"kanlah Email ini kepada sahabat- sahabat anda.

Welcome To My Lifestyle...

Published by RinduKu under on 11:27 AM
Welcome To My Lifestyle...

Sesiapa sahaja boleh bagi komen,informasi mahupun hendak menyatakan berita @pun apa sahaja...Anda dialu-alukan...

KISAH YANG MENYEDIHKAN... :-(

Aku cuma ada seorang adik. Usianya tiga tahun lebih muda daripada aku.Suatu hari, untuk mendapatkan sehelai sapu tangan yang menjadi keperluan anak gadis keti ka itu, aku ambil 50 sen dari poket seluar ayah. Petang itu, pulang saja dari sekolah - ayah memanggil kami berdua.Dia meminta aku dan adik berdiri di tepi dinding. Aku menggeletar melihat rotan panjang sedepa di tangan ayah. “Siapa ambil duit ayah?” tanya ayah bagai singa lapar. Aku langsung tidak berdaya menentang renungan tajam mata ayah. Kedua-dua kami membisu,cuma tunduk memandang lantai. “Baik,kalau tak mengaku,dua-dua ayah rotan!” sambung ayah sambil mengangkat tangan untuk melepaskan pukulan sulungnya ke belakang aku. Tiba-tiba, adik menangkap tangan ayah dengan kedua-dua belah tangannya sambil berkata, “Saya yang ambil!” Belum sempat adik menarik nafas selepas mengungkapkan kata-kata itu,hayunan dan balunan silih berganti menghentam tubuh adik. Aku gamam,lidah kelu untuk bersuara. Walau perit menahan sakit, setitis pun airmata adik tak tumpah. Setelah puas melihat adik terjelepok di lantai, ayah merungut. “Kamu sudah mula belajar mencuri di rumah sendiri. Apakah lagi perbuatan kamu yang akan memalukan ayah di luar kelak?” Malam itu, emak dan aku tak lepas-lepas mendakap adik. Belakangnya yang berbirat dipenuhi calar-balar cuba kami ubati.Namun adik cukup tabah. Setitis pun air matanya tidak mengiringi kesakitan yang mencucuk-cucuk. Melihat keadaan itu, aku meraung sekuat hati, kesal dengan sikap aku yang takut berkata benar. Adik segera menutup mulutku dengan kedua-dua belah tangannya lalu berkata,”Jangan menangis kak,semuanya dah berlalu!” Aku mengutuk diri sendiri kerana tidak mampu membela adik. Tahun bersilih ganti, peristiwa adik dibelasah kerana mempertahankan aku bagaikan baru semalam berlaku. Adik mendapat tawaran belajar ke sekolah berasrama penuh dan aku pula ditawarkan menyambung pelajaran ke peringkat pra-universiti. Malam itu ayah duduk di bawah cahaya lampu minyak tanah bersama ibu di ruang tamu. Aku terdengar ayah berkata, “Zah, kedua-dua anak kita cemerlang dalam pelajaran. Abang bangga sekali!” “Tapi apalah maknanya bang…!” aku terdengar ibu teresak-esak. “Dimana kita nak cari duit membiayai mereka?” Ketika itulah adik keluar dari biliknya. Dia berdiri di depan ayah dan ibu. “Ayah,saya tak mahu ke sekolah lagi!” Perlahan-lahan ayah bangun, membetulkan ikatan kain pelekatnya dan merenung wajah emak,kemudian wajah adik dalam-dalam. Panggggg….sebuah penampar singgah di pipi adik. Seperti biasa yang mampu aku lakukan ialah menutup muka dan menangis. “Kenapa kamu ni? Tahu tak,kalau ayah terpaksa mengemis kerana persekolahan kamu, ayah akan lakukan!” “Orang lelaki kena bersekolah. Kalau tak, dia takkan dapat membawa keluarganya keluar daripada kemiskinan,” aku memujuk adik tatkala menyapu minyak pada pipinya yang bengkak. “Kakak perempuan…biarlah kakak yang berhenti. Tiada siapa yang menyangka, dinihari itu adik tiada dibiliknya.Dia membawa bersamanya beberapa helai baju lusuh yang dia ada. Di atas pangkin tempat dia lelapkan mata, terdapat sehelai kertas yang tercatat….. “Kak…untuk dapat peluang ke universiti bukannya mudah. Saya cari kerja dan akan kirim wang buat akak. Apa lagi yang saya tahu selain meraung. Ayah termenung, jelas dia cukup kecewa. Begitu juga emak yang menggunakan air matanya memujuk ayah. Suatu petang ketika berehat di asrama, teman sebilik menerpa: “Ada pemuda kampung tunggu kau kat luar!” “Pemuda kampung?” bisikku. “Siapa?” Tergesa-gesa aku keluar bilik. Dari jauh aku nampak adik berdiri dengan pakaian comotnya yang dipenuhi lumpur dan simen. “Kenapa sebut orang kampung, sebutlah adik yang datang!” Sambil tersenyum dia menjawab, “Akak lihatlah pakaian adik ni. Apa yang akan kawan-kawan akak kata kalau mereka tahu saya adik kakak?” Jantungku terasa berhenti berdenyut mendengarkan jawapannya. Aku cukup tersentuh. Tanpa sedar, air jernih mengalir di pipi. Aku kibas-kibas bebutir pasir dan tompokan simen pada pakaian adik. Dalam suara antara dengar dan tidak, aku bersuara, “Akak tak peduli apa orang lain kata. Dari kocek seluarnya, adik keluarkan sepit rambut berbentuk kupu-kupu.Dia mengenakan pada rambutku sambil berkata, “Kak, saya tengok ramai gadis pakai sepit macam ni, saya beli satu untuk akak. Aku kaku. Sepatah kata pun tak terucap. Aku rangkul adik dan dadanya dibasahi air mataku yang tak dapat ditahan-tahan. Tamat semester, aku pulang ke kampung sementara menunggu konvokesyen.Aku lihat tingkap dan dinding rumah bersih, tak seperti selalu. “Emak,tak payahlah kerja teruk-teruk bersihkan rumah sambut saya balik. “Adik kamu yang bersihkan. Dia pulang kelmarin. Habis tangannya luka-luka. Aku menerpa ke biliknya. Cantik senyum adik. Kami berdakapan. “Sakit ke?” aku bertanya tatkala memeriksa luka pada tangannya. “Tak….Kak tahu, semasa bekerja sebagai buruh kontrak, kerikil dan serpihan simen jatuh seperti hujan menimpa tubuh saya sepanjang masa. Kesakitan yang dirasa tidak dapat menghentikan usaha saya untuk bekerja keras. Apalagi…aku menangis seperti selalu. Aku berkahwin pada usia menginjak 27 tahun. Suamiku seorang usahawan menawarkan jawatan pengurus kepada adik. “Kalau adik terima jawatan tu, apa kata orang lain?” kata adik. “Adik takde pelajaran. Biarlah adik bekerja dengan kelulusan yang adik ada. “Adik tak ke sekolah pun kerana akak.” kata ku memujuk. “Kenapa sebut kisah lama, kak?” katanya ringkas, cuba menyembunyikan kesedihannya. Adik terus tinggal di kampung dan bekerja sebagai petani setelah ayah tiada. Pada majlis perkahwinannya dengan seorang gadis sekampung, juruacara majlis bertanya, “Siapakah orang yang paling anda sayangi?” Spontan adik menjawab, “Selain emak, kakak saya….”katanya lantas menceritakan suatu kisah yang langsung tidak ku ingati. “Semasa sama-sama bersekolah rendah, setiap hari kami berjalan kaki ke sekolah.Suatu hari tapak kasut saya tertanggal. Melihat saya hanya memakai kasut sebelah, kakak membuka kasutnya dan memberikannya pada saya. Dia berjalan dengan sebelah kasut. Sampai di rumah saya lihat kakinya berdarah sebab tertikam tunggul dan calar-balar. “Sejak itulah saya berjanji pada diri sendiri. Saya akan lakukan apa saja demi kebahagiaan kakak saya itu. Saya berjanji akan menjaganya sampai bila-bila. Sebaik adik tamat bercerita, aku meluru ke pelamin, mendakap adik sungguh-sungguh sambil meraung bagaikan diserang histeria. “Jika tak dapat apa yang kita suka,,belajarlah menyukai apa yg kita dapat…dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada..”